profil firmowy w social mediach
fot.pexels.com


Social media, czyli media społecznościowe są obecnie wszechobecne. Konta na nich posiadają miliony osób prywatnych, jak i tysiące przedsiębiorstw. Wydaje się wręcz, że firma bez profilu na przynajmniej jednej platformie social mediów, przegrywa konkurencję. W dzisiejszym wpisie przyglądamy się roli jaką pełnią social media w biznesie.

Social media w biznesie – skuteczne narzędzie marketingowe

Social media w biznesie należą do szeroko zakrojonego marketingu. Dzięki prowadzeniu profili społecznościowych, przedsiębiorstwo posiada kolejną platformę reklamową oraz kanał służący kontaktowi z klientami. Dzięki social mediom firma zmniejsza dystans między sobą a klientami, uzyskuje bezpośredni feedback i może skuteczniej planować kampanie marketingowe.

Co ważne, social media mieszają się w biznesie z innymi działaniami marketingowymi. Wchodzą po części w skład content marketingu, ponieważ firmy tworzą na nich odpowiednie treści. Pozwalają na zwiększanie ruchu na stronie internetowej sklepu, lub też promować niecodzienne kampanie w ramach ambient marketingu. Działają świetnie jako źródło linków np. do firmowego bloga.

Media społecznościowe dla firm, pozwalają też łatwiej powiększyć grono nowych klientów. Zwłaszcza wśród młodych ludzi, którzy łatwo poruszają się między poszczególnymi social mediami. Często nawet prędzej zajrzą na profil społecznościowy firmy niż na jej stronę internetową. Wobec tego wniosek jest jeden – social media są nieocenionym narzędziem w biznesie.

Social media w biznesie – jak zacząć prowadzić

Każda firma może bardzo łatwo i szybko założyć swój biznesowy profil w social mediach. Bez względu na rodzaj platformy, zajmuje to zaledwie kilka minut. Jednakże samo założenie profilu to jedna sprawa, inną, znacznie trudniejszą jest dostosowanie treści do charakteru danego portalu społecznościowego.

Część z nich (np. Twitter) opiera się przede wszystkim na krótkich tekstach, Instagram to zdjęcia, ewentualnie krótkie filmiki, te drugie zaś to podstawa Tik-Toka. Długie i bardziej zaawansowane technicznie filmy to domena YouTube, natomiast najbardziej uniwersalny pozostaje Facebook. Chcąc prowadzić sprawny social media marketing, musimy odpowiednio przygotowywać treści, jakie zamierzamy umieszczać na danym medium społecznościowym.

Najlepiej jednak zacząć od najprostszych platform, które są wyjątkowo przyjazne biznesowi. Załóżmy profile na Facebooku i Instagramie. Te platformy są również najpopularniejsze, pozwalają na sprawny start biznesu w social mediach. Róbmy więc zdjęcia oraz piszmy o nowościach w firmie i linkujmy wpisy między jednym a drugim medium. „Fejs” i „Insta” umożliwiają szybkie tworzenie treści, która zarazem jest informacyjna i atrakcyjna wizualnie. To szczególnie ważne, ponieważ działalność w social mediach to przede wszystkim obraz, odpowiadająca trendom dotyczących mediów w ogóle. Słowo pisane zostawmy przede wszystkim dla naszej strony internetowej. Social media mają raczej zachęcać do zajrzenia na nią. Gdy opanujemy już sprawne wstawianie postów na Facobooku i Instagramie, możemy rozszerzyć działalność naszych social media w biznesie na inne tego typu platformy.

social media manager
fot.pexels.com

Social media w biznesie – jak prowadzić kampanie

Pamiętajmy, że klienci nie będą czytać długich tekstów na social mediach. Niech wpisy nie będą dłuższe niż 5 linijek. Mogą natomiast być bardziej swobodne i humorystyczne, niż artykuły poradnikowe na stronie sklepowej. Nie wahajmy się używać emotikonek. Oczywiście ich ilość dostosujmy do profilu naszej działalności i targetu klienteli. Młodsi internauci łatwiej zniosą dużą ich ilość niż poważni klienci biznesowi.

Powinniśmy założyć kanał na YouTube, aby skutecznie poszerzyć grono klientów. Tam umieszczajmy filmy z poradami dotyczącymi obsługi sprzedawanego sprzętu, recenzje, albo też poradniki. Atutem tych filmów jest to, że klient może puścić je sobie robiąc coś innego a jednocześnie słucha informacji dotyczących naszej oferty. Pamiętajmy o linkowaniu w opisie filmu, jeśli opowiada on o danym produkcie, w opisie powinien znaleźć się link bezpośrednio prowadzący do produktu na naszym sklepie internetowym.

Pamiętajmy o regularnym zamieszczaniu treści na social mediach. Tylko tak zatrzymamy uwagę klientów. Moderujmy komentarze, pozwalajmy na krytykę, lecz nie na wulgaryzmy, na profilu społecznościowym naszej firmy każdy powinien czuć się swobodnie i bezpiecznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here