Robot google
fot.pixabay.com


Otwierając sklep internetowy, koniecznie musimy zadbać o jego pozycjonowanie. Innymi słowy chcemy, aby to on pojawiał się internautom jako jeden z pierwszych po wpisaniu hasła w wyszukiwarce. Aby tak się stało musimy zadbać o SEO, a w niniejszym artykule wyjaśniamy co to jest SEO i jak wykorzystać to narzędzie.

SEO – co to jest za skrót i co oznacza

Skrót SEO oznacza „Search Engine Optimalization”. Ten angielski zwrot oznacza dosłownie „optymalizację wyszukiwania w wyszukiwarce”. Co to właściwie znaczy? Pod tym pojęciem kryje się takie redagowanie treści, dzięki którym roboty wyszukiwarki „podniosą” pozycję danej strony internetowej po wyszukiwaniu przez internautów tej czy innej frazy. Jest to więc element content marketingu, który w działalności gospodarczej prowadzonej w Internecie musimy wręcz stosować.

Skoro wiemy w ogólnym wymiarze, co to jest SEO, skupmy się na jego istotności. Musimy zdawać sobie sprawę z niezliczonej ilości sklepów internetowych. W każdej branży konkuruje ze sobą przynajmniej kilka. Wybić się ponad konkurencję pomaga to, co zawiera dana strona, czyli jej treść. A treść ta powinna być podporządkowana zasadom SEO. Wtedy to pozycjonuje dany sklep wyżej od innych.

Pozycjonowanie nie jest jednak zadaniem prostym. Nie wystarczy po prostu pisać i to wtedy, gdy mamy na to ochotę. To regularna praca, dodatkowo często niełatwa, ponieważ treści muszą się wyróżniać spośród innych. Muszą też być odpowiednio długie i dostostosowane do odbiorcy – klienta docelowego. W osiągnięciu tych celów pomaga SEO copywriting.

SEO copywriting – czym się charakteryzuje

SEO copywriting polega na właściwej redakcji treści umieszczanych na stronie celem jej optymalizacji w wyszukiwaniach. Obejmuje wszelkie teksty pojawiające się na stronie. Od opisu przedsiębiorstwa, przez opisy kategorii i produktów po wpisy na firmowym blogu. Aby pozycjonować stronę dzięki tekstom, SEO copywriter powinien poznać przede wszystkim frazy kluczowe.

Frazy i słowa kluczowe są podstawą SEO copywritingu i content marketingu. Bez nich szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania są znikome. Każda branża ma swoje charakterystyczne frazy kluczowe. Są nimi najczęstsze zapytania dotyczące danego produktu. Wynika więc z tego, że aby mówić o danej dziedzinie pod kątem SEO należy opanować swoisty metajęzyk. Czyli wiedzieć co mówić o tym o czym się mówi. Słowa i frazy kluczowe będą zależeć od kilku czynników.

Będą nimi zarówno nazwa i cechy charakterystyczne produktu lub usługi, jak i słownictwo używane przez grupę docelową klientów. Inaczej więc będzie wyglądał SEO copywriting dla młodzieży, a inaczej dla klienta biznesowego. Właściwa kompozycja tekstu z użyciem fraz kluczowych jest drogą do sukcesu w przedsiębiorstwach posiadających witrynę internetową. Niemniej sama wiedza dotycząca słów kluczowych nie wystarczy SEO copywriterowi do napisania wartościowej marketingowo treści. Musi przestrzegać jeszcze kilku zasad, które pozwolą stworzyć najlepszy tekst.

search engine optimpalization
fot.pixabay.com

Teksty SEO – podstawy redakcji

Skoro znamy absolutny fundament SEO copywritingu czyli znamy słowa kluczowe oraz odbiorcę naszych treści, musimy je odpowiednio zredagować. W tym celu należy przede wszystkim zadbać o:

Właściwą ilość słów kluczowych: wbrew pozorom, zapełnienie tekstu słowami i frazami kluczowymi nie wystarczy i wcale nie jest dobrym pomysłem. Gdy w zdaniu pojawia się słowo kluczowe kilkukrotnie, burzy to naturalne brzmienie tekstu i utrudnia jego odbiór. Pamiętajmy, że frazy kluczowe możemy odmieniać, robot wyszukiwarki rozpozna je, więc możemy zadbać o właściwą gramatykę tekstu używając przy tym słów kluczowych.

Pisanie SEO w sposób zrozumiały: treści muszą być zrozumiałe dla czytelnika. Ludzie czytają teksty na stronach sklepowych, ponieważ szukają informacji o interesującym ich przedmiocie. Większość z nich to laicy, a więc nie możemy oczekiwać od nich, że zrozumieją specjalistyczne słownictwo czy też branżowy żargon. Musimy tworzyć treści SEO w taki sposób, aby zrozumiały je osoby bez nawet podstawowej wiedzy na dany temat.

Teksty SEO muszą być oryginalne: jedynie oryginalną treścią wyróżnimy nasz sklep internetowych spośród innych działających w naszej branży. Nie możemy pozwolić sobie na kopiowanie opisów z innych stron czy ściąganie artykułów blogowych od konkurencji. Owszem, nie unikniemy powtarzania tematów, jednak każdy z nich możemy ująć z własnej perspektywy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here