praca w call center forum
fot.pexels.com


Call centers są dziś bardzo popularne. Niemal każda firma swój oddział telefonicznej obsługi klienta. Branża zatrudnia wielu pracowników, jednak sam charakter pracy jest bardzo specyficzny. W dzisiejszym wpisie sprawdzamy dla kogo praca w call center będzie idealna, a kto raczej się w niej nie odnajdzie.

Praca w call center – na czym polega

Praca w call center polega na telefonicznym kontakcie z klientami danej firmy. Podmioty gospodarcze posiadają własne centra telefoniczne lub outsourcingują usługę od firm prowadzących call center. Pracownik łączy się z klientami celem przedłużenia umów lub zaprezentowania nowej usługi. Należy zaznaczyć, że to nie on sam wybiera numery. Robi to za niego program komputerowy i to sekundy po zakończonej rozmowie. Pracownik call center zapisuje wynik rozmowy, czyli to czy zakończyła się sprzedażą czy też nie w programie. Wszystkie rozmowy przeprowadzane w call center są nagrywane i odsłuchiwane przez supervisorów, którzy zlecają ewentualne korekty w prowadzeniu rozmów.

Praca w call center trwa 8 godzin. Zwykle niedostępne są nadgodziny, jest to bowiem praca bardzo wyczerpująca. Przewidywane są 3 przerwy w tym jedna dłuższa. Duże call centers posiadają osobne przestrzenie relaksu, z których warto korzystać choć przez moment. Praca w call center odbywa się w kilkuosobowych zespołach, które dzwonią w ramach projektu. Obejmuje on dany rodzaj usługi, czyli np. sprzedaż nowych umów lub ich przedłużanie. Ich pracę koordynują kierownicy zespołu.

Należy zaznaczyć, że praca w call center to także linie tzw. przychodzące, w których to klienci dzwonią do pracowników. Najczęściej są to biura obsługi klienta np. w logistyce, które służą dzwoniącym poradą podczas wystąpienia jakiegoś problemu. Co ważne, pracę w call center możemy wykonywać w domu.

Praca w call center – dla kogo

Praca w call center to praca w obsłudze klienta, a więc nie sprawdzą się w niej introwertycy ani mizantropi. Chcąc podjąć w niej zatrudnienie, musimy przynajmniej nie mieć problemu z kontaktem z ludźmi, ale też powinniśmy być pełni dystansu. Nie zawsze bowiem rozmowy z klientami należą do przyjemnych, niemniej jednak niesławne wulgarne zwracanie się do pracowników call center należą do rzadkości. Jeśli jednak wolimy spokojną pracę w odosobnieniu wybierzmy inną lub freelance.

Problemy z pracą w call center z pewnością będą mieć osoby z telefonofobią. To przypadłość polegająca na panicznym strachu przed rozmowami telefonicznymi. Wcale nie tak rzadka, jednak bardzo utrudniająca funkcjonowanie. Oczywiście możemy się przełamać i dzięki pracy w call center przynajmniej opanować tę fobię, niemniej jednak sprawi nam to dość dużo trudności i nie zawsze okaże się sukcesem.

Na pewno z pracą w call center nie będą mieć problemu osoby kontaktowe z żyłką handlowca. Pamiętajmy, że w znacznej mierze praca w call center wiąże się ze sprzedażą. Jeśli więc mamy kolokwialnie mówiąc „gadane”, praca w call center może nam dać dużo satysfakcji. Rozmowy, aby były zaliczane do udanych powinny trwać ok 8 minut i dłużej, dlatego najlepiej sprawdzą się w call center osoby, którym rozmawianie i wyczuwanie emocji klienta nie sprawia trudności.

praca w call center zarobki
fot.pexels.com

Praca w call center – jakie ma zalety

Mimo że praca w call center jest specyficzna, ma jednak pewne ważne zalety. Przede wszystkim bardzo łatwo znaleźć w niej zatrudnienie. W zasadzie ogłoszenia firm call center cały czas „wiszą” i zachęcają do podjęcia pracy. Nie musimy mieć specjalnego wykształcenia, aby pracować w call center, studia nie są wymagane, niemniej jednak szkoła handlowa to dodatkowy atut. W call center panuje duża rotacja, pracy jest dużo więc jeśli mamy odpowiednią psychikę i lubimy kontakt z ludźmi, możemy spróbować sił na stanowisku konsultanta.

Innym plusem pracy w call center jest to, że można sporo zarobić. Jeżeli sprzedaż idzie nam dobrze, oprócz podstawowego wynagrodzenia, możemy uzyskać dodatkowe pieniądze z prowizji. Dzięki pracy w call center możemy zacząć oszczędzać i inwestować. Niestety musimy przygotować się na wytężony wysiłek i dużo sprzedawać, ponieważ wysokość pojedynczej prowizji jest dość niska.

Ze względu na łatwość zatrudnienia, możemy potraktować pracę w call center jako swojego rodzaju „przetrwalnik”. Jeśli mamy kłopoty finansowe, call center pozwoli nam z nich wyjść, gdy nie mamy żadnego zatrudnienia. Poza tym nie musimy się wiązać z nim na długo, najczęściej spotykaną umową są umowy cywilnoprawne, natomiast etat dostają najbardziej wytrwałe osoby, które w call center przepracują 3 miesiące.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here