Nowoczesne, rozbudowane platformy do masowej wysyłki SMS cieszą się obecnie sporą popularnością wśród polskich przedsiębiorców – nie bez powodu. Dzięki nim można korzystać z tej skutecznej metody komunikacji z klientami szybko, wygodnie i relatywnie niskim kosztem, co jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż wysyłanie wiadomości ręcznie.
Trzeba jednak pamiętać, że aby masowa wysyłka SMS była maksymalnie efektywna, jest kilka zasad i dobrych praktyk, których warto się trzymać, m.in. w zakresie treści wiadomości. Najważniejsze z nich zebraliśmy poniżej. Zapraszamy do lektury!
Jak tworzyć skuteczne wiadomości do klientów?
Treść wiadomości powinna być krótka, zwięzła i klarowna. Jednocześnie musi zawierać wszystkie istotne w danej sytuacji informacje, tak, aby odbiorca nie miał wątpliwości, o co w niej chodzi. Przyda się także jasny i wyraźny CTA (call to action), czyli wezwanie do działania, a więc krótkie wyrażenie zachęcające do złożenia zamówienia, kontaktu z firmą czy też dokonania innej czynności.
Ważne jest, aby dostosować treść i język wiadomości do grupy docelowej. Dzięki temu wiadomość będzie bardziej przystępna i skuteczna. Przykładowo z reguły inaczej firmy odnoszą się w swoich komunikatach do klientów indywidualnych, a inaczej do biznesowych. Wiele też zależy od branży.
Optymalna treść wiadomości dla klientów firmy z sektora finansowego będzie wyglądała inaczej niż dla klientów sklepu internetowego z ubraniami zaprojektowanymi z myślą o młodych ludziach. Jeśli trudno jest zmieścić wszystkie szczegóły w danej sprawie w SMS-ie, zawsze można dołączyć do niego link do strony internetowej, na której określona kwestia jest omówiona szerzej.
Dobrym pomysłem jest personalizacja wiadomości nie tylko pod branżę czy cechy charakterystyczne całej grupy, ale też pod każdego konkretnego odbiorcę, np. przez dodanie do komunikatu imienia klienta lub nazwy jego firmy. Dzięki temu wiadomość przyjmuje bardziej bezpośredni charakter, co może pozytywnie wpływać na jej skuteczność.
Należy odpowiednio dobrać godzinę wysyłki
Godzina wysyłki wiadomości SMS ma znaczenie, ponieważ może wpłynąć na skuteczność kampanii. Nie można jednak wskazać idealnej godziny wysyłki dla wszystkich, ponieważ istotne jest, czy chcemy, aby ktoś zapoznał się z komunikatem w trakcie pracy (i wdrożył daną usługę czy produkt w swojej firmie), czy po pracy.
W tym pierwszym wypadku dobrą opcją może być planowanie wysyłki na typowe godziny pracy firm. W drugim zaś najlepiej wysyłać wiadomości w godzinach wieczornych lub weekendowych, kiedy klienci mają czas na załatwianie prywatnych spraw. Ważne jest jednak, aby nie wysyłać wiadomości zbyt późno w nocy lub zbyt wcześnie rano, ponieważ może to zirytować odbiorców i przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.
Ważne jest też, aby nie przesadzać z częstotliwością wysyłki. Zbyt częsta wysyłka (np. kilka-kilkanaście razy na dzień) wiadomości może irytować klientów i prowadzić do rezygnacji ze zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych.