Przestrzeń technologii edukacyjnych jest nieskończona. Wybór odpowiednich aplikacji i narzędzi edukacyjnych w klasie może być prawdziwym wyzwaniem. Jednak nie musi. Może się okazać, że wybór materiałów do lekcji lub narzędzi jest łatwiejszy po dokładnym rozważeniu, co mają robić uczniowie i dlaczego.

Będąc nauczycielem potrzebujecie iść wraz z rozwojem techniki, którą chcąc nie chcąc wasi uczniowie się interesują, ponieważ są jej konsumentami. Pokazanie im w jak sposób mogą wykorzystać technikę w postaci ich telefonów, komputerów czy laptopów do nauki i rozwoju zainteresowań da im możliwość ucieczki od mocno zajmujących czas aplikacji rozrywkowych, które w żaden sposób nie wpływają na rozwój dziecka, a wręcz przeciwnie mogą działać na jego poczucie własnej wartości i ograniczać krytyczne myślenie, ponieważ wybiera rozwiązania o najsłabszej linii oporu. Nauka poprzez zabawę to najlepszy sposób przyswajania wiedzy, pokazuje, że nauka nie musi być wcale taka ciężka i nudna, tym samy sporo informacji łatwiej zapamiętać.

Ważne też jest, abyście wy jako nauczyciele byli świadomi i uświadamiali swoich uczniów, że używanie technologii nie jest celem, tylko środkiem do celu. Nie posiadamy telefonu, aby go mieć, tylko po to, aby komunikować się z innymi.

Na co powinniście zwrócić uwagę wybierając odpowiednie narzędzia na swoje lekcje:

  1. Trafność

Materiał ma silny związek z programem nauczania lub tematami, do których go używacie. Oceniając, czy wasze narzędzie spełnia cele edukacyjne, możecie rozważyć:

  • Czy materiał jest odpowiedni dla ucznia?
  • Czy treść jest oparta na faktach i rzetelna?
  • Czy jest to zgodne z Twoimi celami uczenia się?
  1. Obsługa

Łatwość obsługi, które umożliwia szybkie uczenie się bez większego stresu, że nie wychodzi to, to, czego szukacie, wypróbowując nowe narzędzie. W jaki sposób wybrać te najlepsze narzędzie na swoją lekcję? Zadaj sobie kilka pytań:

  • Czy materiał efektywnie wykorzystuje ekran dotykowy przez cały czas jego użytkowania?
  • Czy jest intuicyjny w użyciu?
  • Czy jest dostępna funkcja pomocy lub samouczek?
  1. Personalizacja

Pełna elastyczność w zmienianiu treści i ustawień pomaga spełnić potrzeby uczniów. Oceniając takie materiały, rozważcie następujące kwestie:

  • Czy oferuje spersonalizowane lub adaptacyjne poziomy umiejętności?
  • Czy zapewnia elastyczność dostosowywania treści do potrzeb uczniów?
  • Czy pozwala użytkownikom personalizować interfejs użytkownika?
  1. Interakcja

Głęboko zaangażowani uczniowie ożywają i są bardziej zmotywowani. Podczas określania, czy materiał spełnia kryteria interakcji, możecie zastanowić się nad:

  • Czy informacja zwrotna jest konkretna i czy skutkuje poprawą wyników uczniów?
  • Czy materiał zachęca do użycia?
  • Czy uczniowie są zmotywowani do korzystania z tego narzędzia i wybierają je do częstego używania?
  1. Dostępność

Wiele materiałów może pomóc w dotarciu do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, aby uzyskać dostęp do umiejętności. Oceniając takie materiały, rozważcie:

  • Czy materiał umożliwia użytkownikom personalizację interfejsu użytkownika?
  • Czy narzędzie zapewnia elastyczność w dostosowywaniu ustawień do potrzeb uczniów?
  • Czy materiał działa z funkcjami ułatwień dostępu na urządzeniu mobilnym?

Oczywiście wybór narzędzia edukacyjnego zależy od od sposobu, w jaki uczcie swoich uczniów. Niektórzy z was mogą również dodać inne kluczowe kwestie:

Infrastruktura klasowa lub sprzęt (urządzenia), które będą potrzebne do korzystania z określonej aplikacji lub oprogramowania.

Współpraca: czy uczniowie mogą pracować razem, współpracować przy projektach?

Od dłuższego czasu odbywa się nauczanie online, wybierając odpowiedni sprzęt lub płatne oprogramowanie dajecie możliwość uczniom w zdobywaniu wiedzy podobnie, a nawet na wyższym poziomi niż jakby znajdowały się bezpośrednio w szkole. Ze względu na zmieniające się czasy i wymianę starych sprawdzonych sposobów poznawania świata na poznawanie poprzez technologię młodzi ludzie zupełnie inaczej się skupiają, uczą i rozumieją świat, niż to było kilka czy kilkanaście lat temu. Aby pomóc uczniom w nauczaniu i zdobywaniu wiedzy powinniśmy wychodzić im naprzeciw, dając im narzędzia, które będą wpasowywać się w ich potrzeby.

PODZIEL SIĘ
Następny artykułCzym są KRYPTOWALUTY i jak DZIAŁAJĄ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here