Content marketing nadal przeważa nad innymi formami treści. Wielu osobom może się wydawać, że internauci przestali czytać i wyłącznie oglądają filmy na YouTubie na Facebooku, Instagramie, Tiktoku czy innych miejscach, ale to tylko pozory, ponieważ cały czas większość osób odwiedzających Google przechodzi do czytania stron i przede wszystkim blogów.

Dlaczego warto tworzyć dobry content marketing?

W obecnych czasach stworzenie strony internetowej to zdecydowanie za mało. Żeby przyciągnąć potencjalnych klientów, należy systematycznie publikować wartościowe artykuły dla konkretnej grupy odbiorców.

Marketing treści to zupełnie inna forma marketingu niż jednostronny przekaz reklamowy na przykład w nagraniach wideo, który zachęca wyłącznie do zakupu konkretnych produktów czy skorzystania z usług. Dobry content pozwala budować długofalowe relacje z odbiorcami, zachęcać ich do komentowania i udostępniania takich treści, a przede wszystkim angażuje.

Od czego zacząć tworzenie contentu?

Na początku należy przede wszystkim dowiedzieć się, jakie treści będziemy publikować. Żeby to ustalić, trzeba dokładnie określić grupę docelową, czyli zadać sobie kilka prostych pytań takich jak: Kim jest idealny klient? Ile ma lat? Jakiej jest płci? Gdzie mieszka? Czym się interesuje? Jakie ma problemy, które możemy rozwiązać?

Kiedy już to wszystko określimy, znacznie łatwiej będzie nam zastanowić się nad tym, jakie tematy poruszać, aby zainteresować odbiorców. Content nie musi być publikowany wyłącznie na stronie. Takie treści można także udostępniać w social media na kontach społecznościowych, dzięki czemu będą one licznie lajkowane, komentowane i udostępnione, co pomoże przyciągnąć kolejnych nowych odbiorców.

Jaki content najlepiej tworzyć?

Najprostszym i zawsze działającym sposobem na tworzenie dobrego contentu jest rozwiązywanie problemów grupy docelowej. Zanim więc zabierzemy się za tworzenie treści, warto wypisać sobie wszystkie problemy, z jakimi zmaga się nasz idealny klient i udzielić mu wskazówek poprzez na przykład artykuł na blogu.

Pomocnym rozwiązaniem jest także wysyłka mailingu do naszych subskrybentów, aby zapytać, jakie tematy ich interesują, z czym mają problem, jakie produkty czy usługi chcieliby kupić, a nawet, w jakiej formie oczekują contentu. Czy preferują czytanie artykułów na blogu, czy może częściej przechodzą do oglądania filmów na YouTubie, a może najczęściej korzystają z Facebooka.

Jeszcze innym ciekawym sposobem na tworzenie contentu jest case study, czyli studium przypadku, dzięki któremu prezentujemy potencjalnym klientom efekty swojej pracy dla innych klientów, którzy skorzystali z naszych produktów czy usług.

Nie warto również tworzyć contentu wyłącznie w jednej formie, czyli na przykład w postaci artykułów na blogu. Warto także wykorzystać filmy i w tym przypadku najlepiej będzie założyć kanał na YouTubie, gdzie będziemy dzielić się poradami, rozwiązywać problemy grupy docelowej czy prezentować nowe produkty lub usługi. Dobrze jest także tworzyć infografiki, które świetnie działają w social media na przykład na fanpage czy na Instagramie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here