marketing afiliacyjny praca
fot.pexels.com


Marketing nieustannie zmienia swe oblicze. Ciągle szuka nowych kanałów dotarcia do odbiorcy. Do przeszłości należą już jedynie billboardy, ogłoszenia w gazetach i telewizyjne reklamy. Branża dostosowuje się do nowych technologii i prężnie działa w Internecie. Jedną z najnowszych gałęzi marketingu jest marketing afiliacyjny. Z dzisiejszego wpisu dowiecie się, co to właściwie jest marketing afiliacyjny i jak skutecznie go wykorzystać.

Marketing afiliacyjny – co to za rodzaj marketingu

Afiliacyjny marketing to specyficzny rodzaj marketingu. Zupełnie odmienny od jego wariacji content czy też ambient. Funkcjonuje on bowiem nie na poziomie pozycjonowania treści ani niecodziennych kampanii. Marketing afiliacyjny opiera swoją działalność na sieci partnerów. Afiliacja to bowiem nawiązywanie oraz podtrzymywanie pozytywnych kontaktów, w wypadku omawianego rodzaju marketingu to sieci partnerów, którą nawiązuje reklamodawca.

Partnerzy emitują reklamy na swoich kanałach. Jeśli dzięki którejś z nich klient dokona zakupu na stronie sklepu internetowego reklamodawcy, ten płaci wynagrodzenie partnerowi. Co istotne, ma to miejsce wyłącznie wtedy, gdy reklama zamieszczona u partnera zadziała. Łatwo więc monitorować efekty kampanii marketingu afiliacyjnego, zaś opłacamy partnerów po odniesieniu pozytywnego rezultatu.

Jest to więc jedna z najbezpieczniejszych inwestycji w branży reklamowej. Marketing afiliacyjny generuje więc koszty dopiero po otrzymaniu dochodu. Mamy więc większą pewność co do jego rezultatów niż w przypadku tradycyjnej reklamy, co do której efektów nie możemy być pewni. Co więcej, partnerzy otrzymują prowizję od sprzedaży a nie z góry ustalone wynagrodzenie. Więc i im zależy na skuteczności kampanii.

Marketing afiliacyjny – jak on działa

Przyjrzyjmy się szczegółom działania marketingu afiliacyjnego. Aby móc z niego korzystać, reklamodawca musi zainstalować specjalny program lub fragment kodu w języku Java na swoją stronę internetową. Pisaniem ich zajmują się wyspecjalizowane w marketingu afiliacyjnym firmy. Firmy te przekazują linkowanie do strony sklepu ze stron sieci partnerów. Linki prowadzą bezpośrednio do strony zakupowej danego produktu.

Gdy klient dokona zakupu, firma marketingowa raportuje ten fakt właścicielowi sklepu oraz partnerowi, którego link wygenerował sprzedaż. Transakcja jest odpowiednio wyliczona i fakturowana. Oczywiście partnerów może być więcej. Zwiększa to jedynie efektywność kampanii afiliacyjnej i jej zasięg.

Partnerzy zaś otrzymują prowizję w dwojaki sposób. Choć zakup przedmiotu jest podstawową czynnością klienta, za którą partner otrzyma pieniądze, nie jest jedyną. Również zapisanie się na newsletter lub rejestracja na stronie sklepu jest wynagradzana. Liczy się po prostu konkretna akcja, której reklamodawca żąda. Każda z nich zwiększa grono klientów oraz szansę na udaną sprzedaż.

marketing afiliacyjny jak zacząć
fot.pexels.com

Marketing afiliacyjny – jakie korzyści daje reklamodawcy

Marketing afiliacyjny wpisuje się w działania marketingowe online. Opierając się na linkowaniu bardzo szybko poszerza swój zasięg, zdobywając kolejnych klientów i nawiązuje z nimi kontakt. Jeśli dana osoba zapisze się na newsletter, wtedy korzystamy już z marketingu treści. Afiliacyjny marketing jest więc dobrą podstawą dla dalszych akcji promocyjnych.

Największą zaletą marketingu afiliacyjnego jest jednak to, że niesie ze sobą małe ryzyko i koszty. Wynika to z jego charakteru, czyli tego, że opłacany jest dopiero po udanej transakcji lub leadzie. Jeśli więc dysponujemy niewielkim budżetem i rozkręcamy działalność online wybór marketingu afiliacyjnego to racjonalny wybór.

Wyniki są na bieżąco monitorowane i niezwykle łatwo je przeanalizujemy. Pozwoli to na zmianę lub korektę dotychczasowych kampanii marketingowej. Jednakże dotarcie do nowych klientów to podstawa e-biznesu, a marketing afiliacyjny umożliwia to w sposób nieporównywalny z pozostałym rodzajem reklam. Żeby móc utrzymać uwagę klienta, np. blogiem firmowym  na naszej stronie WWW, musimy najpierw do niego przecież dotrzeć. Marketing afiliacyjny doskonale się nam w tym celu przysłuży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here