
Blogowanie kojarzy się młodzieńczymi pamiętnikami umieszczanymi w Internecie. Niewielu sprzedawców zdaje sobie sprawę z tego, że blog firmowy to potężne narzędzie marketingowe. W niniejszym wpisie ujawniamy zalety wynikające z prowadzenia firmowego bloga.
Blog firmowy – co daje jego prowadzenie
Zadaniem bloga firmowego jest utrzymanie dużego ruchu na firmowej stronie internetowej. Dzięki niemu nasz sklep internetowy lub stronę www naszej firmy odwiedza dużo więcej internautów. Artykuły na nim umieszczane przyciągają osoby zainteresowane danym produktem lub usługą. Wpisy zatrzymują ich uwagę, oraz skłaniają do dłuższego przebywania na naszej stronie.
Zaznajamiają się z polityką firmy, jej zasadami, osiągnięciami oraz ofertą. Dzięki blogowi firmowemu, na którym publikowane są interesujące treści, przedsiębiorstwo staje się bliższe klientom. Im więcej informacji zdobędą na naszej stronie, tym większe prawdopodobieństwo, że zrobią zakupy w naszym sklepie lub skorzystają z usług.
Jak wspomnieliśmy blog „pracuje” umieszczonymi na nim treściami. Jest więc nieodłącznym narzędziem content marketingu. Prowadzenie bloga firmowego daje więc klientom nie tylko cenną wiedzę, ale też czyni firmę im bliższą. Nawet po dokonaniu zakupu będą odwiedzać firmowy blog, ponieważ znajdą na nim interesujące ciekawostki, lub informacje o nowym zastosowaniu produktu. Kluczowe jest więc odpowiednie zredagowanie treści zamieszczanych na naszym blogu.
Firmowy blog – zalety pod kątem SEO
Jako że blog wchodzi w skład narzędzi stosowanych w content marketingu, staje się nieodzownym czynnikiem poprawiającym pozycję firmowej strony w wynikach wyszukiwania. Wpisy blogowe są oczywiście znacznie dłuższe niż opisów produktu, a więc dają nam więcej pola działania w zakresie SEO.
Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO polega przede wszystkim na odpowiednim stosowaniu słów i fraz kluczowych. Są nimi słowa i frazy wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę. Im tekst dłuższy, tym więcej fraz kluczowych możemy w nim umieścić bez utraty jego jakości. A ilość słów kluczowych wpływa na pozycję naszego bloga firmowego w wynikach wyszukiwania.
Pamiętajmy jednak, że treści wpisów na firmowym blogu nie tylko powinny być wypełnione frazami kluczowymi, ale też oryginalne. Jedynie kombinacja słów kluczowych i oryginalnej treści daje najlepsze rezultaty pod względem SEO. Prowadząc bloga firmowego powinniśmy umieszczać nasze postrzeganie poruszanych w nim kwestii. Klienci lubią czytać oryginalne treści i poszerzać horyzonty w interesujących ich kwestiach. Przyciągniemy ich uwagę i zoptymalizujemy naszą stronę tylko jeśli będziemy redagować treści nieszablonowe, nawet o kwestiach dość pospolitych.

Blog firmowy – jak go prowadzić, aby mieć korzyści
Blog firmowy prowadzimy po to, aby mieć wymierne korzyści finansowe. O jego niezaprzeczalnej skuteczności w tej kwestii świadczy to, że swoje blogi mają wiodące firmy z różnych branż. Nawet te, które cieszą się ustabilizowaną pozycją na rynku i na pierwszy rzut oka nie musiałyby firmowego bloga mieć. Niemniej jednak prowadzą go stale i regularnie. Jeśli więc chcemy osiągnąć sukces, powinniśmy wziąć z nich przykład.
Jeśli więc chodzi o długość wpisów, nie powinny być zbyt krótkie. Powinny pozwolić internaucie wczytać się w temat i zatrzymać jego uwagę. Artykuły blogowe powinny mieć przynajmniej 3000 znaków ze spacjami, choć jeśli są dłuższe, to tylko lepiej. Wpis takiej długości pozwala na zgłębienie danego zagadnienia przy jednoczesnym zachowaniu poprawności SEO.
Ułatwmy jednak czytelnikom lekturę. Zbita ściana tekstu takiej długości zlewa się w jedno i nie wygląda zbyt zachęcająco. Rozbijmy więc treść na mniejsze fragmenty, powiedzmy co akapit. Znacząco podniesie to wizualną atrakcyjność wpisu firmowego bloga i będzie się przyjemniej czytało.
Stosujmy też linkowanie wewnętrzne między wpisami, jeśli ich treść ze sobą koresponduje. Ten zabieg zatrzyma uwagę potencjalnego klienta znacznie dłużej. Artykuł uzupełnijmy grafikami i naszymi filmikami np. z prezentacji działania danego produktu.