szczegółowy opis produktu
fot.pixabay.com


Opisy produktów są niezwykle ważnym elementem każdego sklepu internetowego. To z nich przede wszystkim klienci czerpią wiedzę o interesujących produktach i one skłaniają do zakupu. Nie wszyscy sprzedawcy jednak podchodzą do opisów produktów w niewłaściwy sposób. W niniejszym artykule wyjaśniamy, dlaczego popełniasz błąd, jeśli zaniedbujesz opisy produktów na swojej stronie internetowej.

Opisy produktów do sklepów internetowych – dlaczego są tak istotne

Prowadząc sklep internetowy nie mamy bezpośredniego kontaktu z klientem. Nie może on obejrzeć produktów ani się nas o nic spytać. Wobec tego, wszystkie informacje o danym produkcie muszą zawierać się w jego opisie. To opis produktu sprzedaje go zamiast nas. Musi więc pełnić funkcję informacyjną jak i zachęcać potencjalnego klienta do zakupu.

Sprzedażowa rola opisu produktu jest bardzo ważna, niemniej jednak nie jest jedyną, jaką on pełni na stronie www. Opisy produktów do sklepów internetowych pozycjonują też witrynę. Są nieodłącznym elementem content marketingu. Ze wszystkich treści w sklepie internetowym są wręcz najważniejsze. Dotyczą bowiem bezpośrednio produktów. Obok blogów, to najlepsze miejsce na zamieszczanie wartościowych treści.

Im więcej sprzedajemy produktów, tym więcej możemy umieścić treści i słów kluczowych pozycjonujących nasz sklep w wyszukiwarce. Ilość działa więc na naszą korzyść, o ile pamiętamy o tym jak właściwie je zredagować.

Opisy produktów do sklepu internetowego – najczęściej popełniane błędy

Przeglądając sklepy internetowe rzadko możemy spotkać różniące się od siebie opisy w ramach jednej branży. Często musimy przeklikać kilkanaście różnych stron zanim znajdziemy opisy, które udzielą nam właściwych informacji. I prawdopodobnie to w sklepie, na którego stronie znajdują się najlepsze opisy dokonamy zakupu.

Dlatego też nie popełniajmy błędów w redagowaniu opisów produktów. Mogą one nas po prostu kosztować pieniądze. Przykładajmy się do właściwej redakcji opisu każdego z produktów znajdujących się w naszym sklepie internetowym, to one mogą zdecydować o tym, czy odnotujemy dziś dochód. Niestety, przeglądając strony sklepów internetowych, możemy zauważyć dwa najczęściej pojawiające się błędy.

Pierwszym z nich jest kopiowanie opisów produktów otrzymanych od producenta. Owszem, zawierają podstawowe informacje, jednak często są zdawkowe i nie wyróżniają naszego sklepu spośród innych, jeśli je wstawimy. Drugim często spotykanym błędem w opisach produktów do sklepów internetowych jest wstawianie specyfikacji w miejsce opisu. Suche dane techniczne nie są właściwym opisem produktu. Specyfikacja jest specyfikacją i dobrze, jeśli ją umieszczamy, jednak nie zastępuje ona opisu. Pozostaje pytanie – w jaki sposób uniknąć tych powszechnych błędów?

opis produktu jak napisać
fot.pixabay.com

Opisy produkty w sklepach internetowych – jak je poprawnie napisać

Redagując treść na stronie naszego sklepu internetowego, powinniśmy wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim twórzmy opisy produktów od razu pod kątem SEO i wyników wyszukiwania. Korzystajmy z fraz i słów kluczowych, oraz piszmy językiem odpowiednim dla danej grupy docelowej klientów. Wystrzegajmy się kolokwializmów, ale też specjalistyczne słownictwo jest błędem. Opis produktu powinien być zrozumiały nawet dla laika.

Piszmy też oryginalne opisy. Niepowtarzalność, jest nie tylko ciekawa dla czytelnika, ale zdecydowanie pozytywne wpływa na SEO. Zacznijmy od najbardziej ogólnych cechach produktu a skończmy na szczegółach (poniżej umieśćmy specyfikację techniczną). Wykorzystajmy język korzyści albo zastosujmy storytelling. Nawet najbardziej powszechnie spotykane przedmioty możemy opisać oryginalnie i we wciągający sposób.

Dbajmy o długość opisów produktów do sklepu internetowego. Krótkie opisy są też bardzo często spotykanym błędem. W zależności od branży, opis produktu powinien mieć długość od 500 do nawet 800 znaków ze spacjami. Wydaje się, że to dużo, jednak przy odpowiedniej dozie wysiłku możemy taki opis, nawet prostego produktu, zredagować. Przy podobnych produktach używajmy synonimów i zmieniajmy szyk zdań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here