content copywriter
fot.pixabay.com


Marketing niejedno ma oblicze. Jedna jego część skupia się na sferze wizualnej inna na słowie pisanym, inaczej mówiąc na tworzeniu treści marketingowych. I tym właśnie zajmuje się content marketing a w tym wpisie wyjaśniamy czym jest i czym dokładnie się zajmuje.

 Content marketing – co to za gałąź marketingu

Angielski termin „content marketing” oznacza marketing treści. Polega na takim redagowaniu różnego rodzaju tekstów, które przyciągają potencjalnych klientów, zatrzymują ich uwagę i skłaniają do kupna danego produktu. Zaznaczmy, że w znacznej mierze są to teksty pisane, choć techniki content marketingu się mieszają np. poprzez kręcenie filmików poradnikowych, niemniej jednak rdzeniem marketingu treści jest tekst pisany.

W ramy content marketingu wchodzi w zasadzie wszystko co możemy przeczytać na stronie internetowej sklepu. A co takiego czytamy na stronie owego sklepu? Informacje o firmie, opisy kategorii, opisy produktów oraz blog firmowy. Redagowaniem treści tych tekstów i łączeniem ich ze sobą zajmuje się content marketing.

Osoba zajmująca się content marketingiem musi nie tylko wykazywać się poprawnością gramatyki i pisowni, ale też wiedzą z zakresu posługiwaniem się językiem korzyści, ale też tym, ile znaków powinien zawierać dany tekst marketingowy. Zaznaczmy, że nie chodzi tu o krótkie teksty reklamowe czy wręcz hasła, ale o dłuższe treści o objętości nawet kilku tysięcy znaków.

Content marketing – jak działa

Musimy mieć świadomość, że content marketing jest specyficznym rodzajem marketingu jeszcze z jednego powodu. Mianowicie jego celem nie jest jedynie stworzenie treści i jej publikacja, ale też budowa więzi z klientami. Czytając artykuły blogowe, opisy i komentując je, wchodzą oni z nami w relację, którą musimy podtrzymać. Content marketing jest więc nie tylko skutecznym narzędziem służącym podniesieniu wyników sprzedaży, ale też podtrzymującym trwałe relacje z klientami.

Każdy klient lubi, gdy traktuje się go poważnie i poświęca mu czas. W Internecie nie mamy z nim bezpośredniego kontaktu, musimy więc posłużyć się umieszczanymi na witrynie treściami, aby zatrzymać jego uwagę i udzielić wszelkich możliwych informacji na temat usług i produktów. A więc klient, który dużo przeczyta na temat, który go interesuje, otrzyma ekwiwalent doskonałej obsługi w sklepie stacjonarnym.

Dlatego też musimy potraktować content marketing jako inwestycję i potraktować go poważnie. Nie szczędźmy czasu ani środków na poprawne redagowanie bloga czy opisów produktu. Poza tym content marketing to także SEO, czyli pozycjonowanie. Dzięki odpowiedniemu przeprowadzeniu kampanii marketingu treści, działamy na korzyść swojego przedsięwzięcia wielowymiarowo.

teksty content marketingowe
fot.pixabay.com

Content marketing – jak skutecznie go prowadzić

Zajmując się content marketingiem nie możemy pominąć żadnego miejsca, w którym możemy umieścić tekst, który wypozycjonuje naszą stronę i przyciągnie klientów. Poświęćmy więc czas na właściwą redakcję treści w poszczególnych zakładkach witryny. Opiszmy szczegółowo swoją firmę, dokładnie wyjaśnijmy czym różnią się poszczególne kategorie produktów, a same produkty opisujmy oryginalnie i z należytą uwagą. Niech te teksty udzielają jak najwięcej informacji klientowi, tak aby nie chciał wyjść z naszej strony i nie wszedł na konkurencyjny sklep internetowy.

Szczególną uwagę poświęćmy blogowi. To niepozorne narzędzie pozwala zmieścić dłuższe teksty i doskonale pozycjonuje stronę internetową. Na blogach klienci szukają informacji i porad dotyczących produktów, które chcą kupić. Content marketing wykorzystuje blogi z pełną premedytacją i nie zaniedbuje tej części kampanii.

Jeśli mamy smykałkę do pisania, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy sami redagowali treści na swojej stronie. Niemniej jednak jest to bardzo czasochłonne i wbrew pozorom dość męczące zajęcie. Gdy nie czujemy się na siłach, by napisać wszystkie teksty na stronie, możemy zlecić przynajmniej ich część freelancerowi – copywriterowi lub agencji specjalizującej się w content marketingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here